De grootste biologische supermarkt van Nederland
Biologische supermarkt
In de nieuwste EkoPlaza supermarkt worden verse maaltijden bereid en is er veel aandacht voor biologische wijn en koffie. Tevens springt de cosmetica- en huidverzorgingshoek erg in het oog. “De groeiende vraag naar natuurlijke huidverzorging en cosmetica was de reden voor EkoPlaza om hier aanzienlijk meer ruimte en aandacht aan te besteden”, noemt de formule in het persbericht.
Biologisch eten is geen hype
Dat biologisch eten geen hype is, maar een duidelijke trend blijkt zeker uit de enorme groei die EkoPlaza doormaakt. Zo opende de zij afgelopen twee jaar, tegen de stroom in, gemiddeld twee supermarkten per maand. De groep ‘lichtgroene’ consumenten die zijn weg naar EkoPlaza weet te vinden, groeit dan ook sterk. EkoPlaza verwacht binnen twee jaar 75 vestigingen te hebben en komt daarmee een stap dichterbij het behalen van haar missie om biologisch eten voor iedereen bereikbaar te maken.
Magazine Lekker Weten
Met de opening van de grootste biologische supermarkt in Den Haag werd ook het nieuwe kwartaalmagazine ‘Lekker Weten’ gelanceerd. Een mooi vormgegeven magazine over biologisch eten, met uiteraard veel recepten, tips en weetjes over lekker en gezond leven en een interview met SBS6 presentatrice en voedingscoach Vivan Reijs. Zij mocht tevens het eerste nummer uit handen van EkoPlaza directeur Erik Does ontvangen.
Miss Natural in EkoPlaza magazine
Wat natuurlijk helemaal leuk is om te noemen is de vermelding van het platform Miss Natural in Lekker Weten! Op pagina 18 staat tevens een speciaal aanbod voor EkoPlaza voordeelkaarthouders voor 25% korting op de cursus “40 dagen zonder Suiker”. Klik op het magazine om deze digitaal te bekijken of download Lekker Weten hier als PDF bestand.
Betaalbaar biologisch
Biologisch eten is zo duur, hoor ik mensen vaak zeggen. Eigenlijk is het net andersom en is fabrieksvoedsel dat kant-en-klaar en voor de massa gemaakt is juist heel erg goedkoop! Als je natuurlijk en biologisch gaat eten krijg je veel meer voedingsstoffen binnen en heb je ook minder voeding nodig om een voldaan en verzadigd gevoel te hebben.
Groei biologische sector
Ik ben erg blij met de groei van de biologische sector en de betere verkrijgbaarheid (en daardoor betaalbaarheid) van biologisch eten. Ik kan mij dan ook helemaal vinden in de visie van EkoPlaza die is samengevat in vijf pijlers: betaalbaar biologisch, bewust lekker eten, persoonlijk en dichtbij, verrassend gevarieerd en een eerlijke samenwerking. Voor meer informatie over EkoPlaza, kijk op www.ekoplaza.nl.
Wat vind jij van EkoPlaza en het nieuwe magazine?