arrow_drop_up arrow_drop_down
28 mei 2012 

Verslag van Beauty with Heart event van The Body Shop

Op 15 mei lanceerde The Body Shop Beauty with Heart, een wereldwijde campagne waarmee het cosmeticamerk laat zien hoe zij schoonheid ziet en beleeft: beauty die verder gaat dan alleen de buitenkant, maar waar het draait om het motto Look Good, Feel Good en Do Good.

Tegelijkertijd stelt het beautymerk een ook nieuw winkelconcept voor waar Beauty with Heart tot leven komt: Pulse. Ook hier staat er goed uitzien door eerlijke producten centraal. De producten die hierbij horen, zijn fairtrade en de ingrediënten zijn niet op dieren getest.

Make-up artist Chase Aston voor The Body Shop

De lancering van de campagne vond plaats op Strand Zuid in Amsterdam. Namens Miss Natural mocht ik een kijkje nemen, een van de leuke bijkomstigheden van schrijven voor dit platform.

Demonstratie van Chase Aston

Bij binnenkomst val ik meteen midden in een demonstratie van Chase Aston, beroemd make-up artist die ongeveer ieder bekend model wel eens in de stoel heeft gehad (maar die ik als nitwit op dit gebied dan weer helemaal niet kende).

Hij voorziet een model van make-up uit de nieuwe limited edition collection Lily Cole, is het ‘uithangbord’ van hun Beauty with Heart campagne.  Als onderdeel van de samenwerking met Cole lanceert The Body Shop een limited edition make-up lijn.

Limited edition Lily Cole make-up

Persoonlijk kleuradvies

Na afloop van de demonstratie kon  je naar Aston om je vier shimmer cubes te laten adviseren, passend bij de kleur van je ogen. Voor mij selecteerde hij vier heftige, donkere kleuren voor smokey eyes.  Kleuren die ik absoluut zelf niet had gekozen, maar dat maakte het des te verrassender. Helemaal toen een van de andere visagisten mij hiermee opmaakte. Ik kon meteen door naar een feestje…maar helaas was het maandagavond.

Body Butter Lemon, Moringa, Satsuma en Mago
Look Good, Feel Good en Do Good

Verspreid over de locatie waren verschillende productpresentaties te vinden en kon je je laten informeren over de herkomst, ingrediënten en werking van de producten van the Body Shop. Heel Strand-Zuid ademde de sfeer uit van hun nieuwe motto Look Good, Feel Good en Do Good.  Je kon je laten opmaken door medewerksters van The Body Shop, zij voorzagen je van make-up adviezen en gaven handmassages met de vernieuwde body butters en beautifying oils. De body butters hebben overigens een nieuwe look gekregen en zien er nu nog aantrekkelijker uit.

Ethisch en duurzaam ondernemen

In de ‘Do good’ hoek kon je meer te weten komen over de The Body Shop Foundation (het liefdadigheidsfonds van het merk) en The Body Shop Fair Trade Community.  Waar andere bedrijven pas recentelijk zijn gestart met maatschappelijk verantwoord ondernemen, is The Body Shop al sinds de oprichting in 1976 bezig met ethisch en duurzaam ondernemen.

The Body Shop vindt dat het bedrijfsleven een verantwoordelijkheid heeft om handel niet alleen te gebruiken om geld te verdienen, maar ook om een positieve invloed te hebben in de wereld. Wereldwijd koopt het in bij lokale gemeenschappen, vaak in afgelegen gebieden, die normaliter niet in de gelegenheid zouden zijn om direct handel te drijven met een bedrijf als The Body Shop.

Cruelty free make-up petitie

Verder kon je de Cruelty free make-up petitie ondertekenen. De Body Shop is altijd tegen dierproeven voor cosmetica geweest en blijven dit principe uitdragen. The Body Shop vraagt over de hele wereld aan haar klanten om in de winkel een verklaring te ondertekenen als stembetuiging aan het initiatief van Cruelty Free International. Zij gaan deze verklaringen gebruiken om aan regeringen en besluitvormers wereldwijd te laten zien hoe grote aantallen consumenten denken over dit onderwerp.

Wil je de petitie online tekenen? Dat kan hier.

Betrokkenheid

Wat me opvalt tijdens het event, naast de heerlijke producten, is de enorme betrokkenheid van The Body Shop medewerkster bij het bedrijf en waar het voor staat. Van winkelmedewerkster tot PR dame, allemaal vertellen ze even gepassioneerd.

Hernieuwde kennismaking

Al met al was het een leuk en goed georganiseerde evenement en voor mij een hernieuwde kennismaking met de producten van The Body Shop. Ook ben ik geïnspireerd geraakt over hoe het bedrijf onderneemt; (h)eerlijk. Redenen genoeg om van The Body Shop te houden!

Wat is jouw favoriete product van The Body Shop?

Over de schrijver
Ilse Boer, woont in Amsterdam met haar vriend en twee kinderen en werkt als marketeer voor een business en ICT consultancy bedrijf. Schrijven voor Miss Natural ziet zij als een mooie tegenhanger van dit zakelijke wereldje. Ilse houdt van schrijven en zet zich graag in voor het creëren van een grotere bewustwording als het gaat om gezonde voeding en levensstijl. Op haar wensenlijstje voor dit jaar staat een opleiding tot (natuur)voedingsdeskundige. Ilse werkt ook nog aan een idee voor een lesprogramma voor basisscholen over gezonde voeding.
Reactie plaatsen

Nieuw! Miss Natural 🍀 Awake News ⏳

In 20 min. een update van wat er echt gaande is in de 🌍 wereld. 

Gratis magazine voor jou!

Schrijf je hieronder in en ontvang Miss Natural magazine binnen een paar minuten in je mailbox. Aanmelden is gratis en je kunt je elk moment weer afmelden.