Gezonde snacks voor onderweg
17 augustus 2013 
2 min. leestijd

Gezonde snacks voor onderweg

Traditie getrouw namen wij onderweg naar vakantie, of tijdens een lange autorit altijd een zak drop en krentenbollen mee. Die ging dan ook gewoon op. Eigenlijk heel slecht en dat wil ik dus allang niet meer.

Tegenwoordig krijgen mijn kinderen een eigen zakje met wat snoepjes voor onderweg. Op is op. Dat is heel duidelijk. En verder zorg ik voor gezonde snacks voor onderweg. Je kunt dan kiezen voor snacks die niet veel voorbereiding nodig hebben. Reis je met de auto, dan kun je de koelbox meenemen om een en ander koud te houden. Ik geef je enkele tips voor gezonde snacks voor onderweg.

Rijstwafels

Mijn jongste zoon is tegenwoordig gek op rijstwafels. Hij krijgt ze ook op het kinderdagverblijf en sindsdien kopen we ze standaard. Het is een gezonde snack en bovendien gemakkelijk mee te nemen.
Een rijstwafel kun je gemakkelijk beleggen met een gezond beleg. Bijvoorbeeld met humus, avocado en plakjes gekookt ei. Humus kun je zelf maken of neemt een bakje uit de supermarkt. Alles in de koelbox en onderweg lekker vers klaarmaken.

Suikervrije koekjes of muffins

Van deze beide opties kun je op internet diverse recepten vinden, ook op Miss Natural natuurlijk! Bovendien vind je lekkere (bak)recepten zonder suiker in de cursus ‘Natuurlijk! Suikervrij‘, of bekijk het e-book ‘Suikervrije Kindertraktaties‘ eens voor leuke en lekkere gezonde traktaties.

Fruitsalade

Een fruitsalade kun je maken met eigenlijk al het fruit dat je lekker vindt. Ik vind het altijd lekker om iets te maken met blauwe bessen, druiven, aardbeien, meloen en perziken of nectarines. Alles in stukjes snijden en in een bakje doen, zo simpel is het. Vergeet niet om vorken mee te nemen, om de salade onderweg te kunnen eten.

Smoothie met bosvruchten

Thuis kun je vast een smoothie maken met magere yoghurt, bosvruchten en wat ijsklontjes. Goed mixen in de blender en in een goed afsluitbare beker doen. Zorg dat het goed koel blijft onderweg, dat drinkt het lekkerst.

IJsthee

Je kunt heel gemakkelijk zelf ijsthee maken, om onderweg te drinken. Zet een grote pot thee en hang daar 2 of 3 theezakjes in. Laat goed afkoelen. Snijd wat schijfjes citroen en eventueel wat fruit. Doe dit in de kan met water en zet deze in de koelkast. Goed laten afkoelen en voor het serveren wat ijsklontjes erin doen. Daarna kun je het in een fles doen die je goed kunt afsluiten en mee kunt nemen.

Rauwkost

Er zijn diverse soorten groente die je prima als gezonde snack kunt eten. Thuis kun je alles al voorbereiden en in een bakje doen om mee te nemen. Bijvoorbeeld: radijsjes, komkommer, paprikareepjes, minitomaatjes, bleekselderij... Eventueel kun je er een dipje bij maken van yoghurt of kwark met wat kruiden erdoor.

Wat neem jij voor gezonde snacks mee op reis?

Over de schrijver
Miss Natural Lifestyle is in 2011 tot leven gekomen uit het creatieve hart van Eva van Zeeland. Eva gaat graag dansend door het leven en wil daarin balans en vrijheid ervaren. Zij weet hoe ze alle facetten van haar vrouwelijkheid kan gebruiken en gaat voor al haar passies, wensen en onvervulde verlangens. Eva wil alles uit het leven halen, gewoon omdat het kan en voelt zich op haar best als ze kan creëren en inspireren!
Annelies
Door

Annelies

op 17 Aug 2013

Leuk artikel! Fruitsalades (met quinoa en chiazaad), rauwkost, smoothies en suikervrije (rawfood) muffins zijn ook mijn grote favoriet om mee te nemen onderweg en naar mijn werk. Ook af en toe eigen gebakken koekjes en eigen gemaakte rawfood notenbonbons. De smoothies doe ik geen ijsklontjes in maar voeg ik fruit uit de diepvries aan toe, dan krijg je hetzelfde effect. Maakt het erg lekker koel! Persoonlijk voeg ik geen koemelk producten toe, maar sojamelk of kokosmelk afwisselend. In mijn tas zit ook altijd een bakje met 50/50 nootjes en gojibessen voor tussendoor of flauwtes. Hebben jullie ook andere tips?

Miranda Rijsdijk
Door

Miranda Rijsdijk

op 09 Sep 2013

Hallo Annelies, ik heb zeker nog een leuke tip: een zakje Blyefruit: een handig meeneemzakje met gedroogd fruit. Helemaal nieuw en zonder: toegevoegde suikers, geen zwavel, geen geur en kleurstoffen. en minder dan 100 Kcal: dus lekker & zonder schuldgevoel snoepen. kijk maar eens op www.blyefruit.com

Soraya
Door

Soraya

op 12 Sep 2013

Havermoutkoekjes Prak of pureer een banaan, meng met havermout en wat kaneelben evt paar rozijntjes,maak er bolletjes van, op de bakplaat iets plat maken. Deze ong. 10min in de oven op 180 grdn En smullen maar....

Eva van Zeeland
Door

Eva van Zeeland

op 12 Sep 2013

Jammie! Bedankt voor dit recept :)

Reactie plaatsen

Activeer al jouw SUPER POWERS for BODY 🍀 MIND 💞 SOUL 🌟

Ik geef je zelfvertrouwen om de juiste keuzes vanuit je hart te maken in een wereld in verandering. 

Gratis magazine voor jou!

Schrijf je hieronder in en ontvang Miss Natural magazine binnen een paar minuten in je mailbox. Aanmelden is gratis en je kunt je elk moment weer afmelden. 
arrow_drop_up arrow_drop_down