datingapp

Spiritueel Daten

Ontmoet gelijkgestemde zielen!

Vind jij ook dat minister Schippers moet aftreden?
28 december 2013 
2 min. leestijd

Vind jij ook dat minister Schippers moet aftreden?

Minister Edith Schippers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft in een recent openbaar geworden filmpje een toespraak gehouden voor de leden van de vereniging tegen kwakzalverij. Haar woorden zijn onjuist, ongepast, ongenuanceerd en beledigend voor alle mensen die baat hebben bij de wel degelijk bewezen complementaire en preventieve geneeskunde. Dat vond ook Yvonne van Stigt, die naar aanleiding van het filmpje een petitie heeft opgezet om het aftreden van minister Schippers te eisen.

De bewezen werking van complementaire zorg

De afgelopen dagen heb ik deze petitie meerdere malen voorbij zien komen via facebook en twitter. Ik besloot het filmpje zelf maar eens te gaan bekijken en mijn mond viel open van verbazing. En boosheid. Wat een betuttelende toespraak! Bovendien lijkt het erop dat minister Schippers niet haar huiswerk heeft gedaan, en zonder zelf na te denken ouderwetse meningen over de complementaire zorg blijft aanhangen.

“Het uitgangspunt in de Nederlandse gezondheidszorg is dat bewezen resultaten en aantoonbare werkzaamheid de basis moeten zijn van medisch handelen”, zegt Minister Schippers bijvoorbeeld in haar toespraak. “Maar ik weet ook dat patiënten zich soms uit vertwijfeling tot alternatieve behandelaars wenden. Onder het motto baad het niet, dan schaadt het niet.” Hiermee geeft Edith Schippers in wezen aan dat alternatieve behandelingen bij voorbaat niet werken. Terwijl de werking van veel medische zorg die onder de noemer ‘alternatief’ valt, wel degelijk is bewezen en veel mensen baat hebben bij complementaire geneeskunde.

Vergoedingen voor alternatieve geneeskunde

Deze laatste dagen van het jaar ben ik nog steeds bezig met het vergelijken van allerlei zorgverzekeringen. Mijn huidige verzekering vergoedt namelijk vrijwel niets op het gebied van alternatieve geneeswijzen (waar ook orthomoleculaire geneeskunde onder valt), en ik wil hier in 2014 toch meer gebruik van maken. Het valt mij op dat de vergoedingen voor deze complementaire zorg veel lager liggen dan voor de reguliere zorg en het dus nog steeds niet serieus genoeg genomen wordt. Ondanks het groeiend aantal mensen dat gebruik wil maken van alternatieve behandelingen, en ondanks de bewijzen van de werking ervan.

Minister Schippers ziet dat anders. “Ik stoor me eraan dat je bij het afsluiten van een aanvullende ziektekostenverzekering vaak niet eens kan kiezen voor een pakket zonder vergoeding van alternatieve geneeswijzen”, zegt zij in haar toespraak.

Teken de petitie en eis aftreding van minister Schippers

Hieronder kun je het filmpje met de toespraak zien en zelf een mening vormen over wat minister Edith Schippers te zeggen heeft. Ben jij het ook niet eens met haar worden, dan kun je hier de petitie van Yvonne van Stigt tekenen, om het aftreden van minister Schippers te eisen.

Hoe heeft complementaire zorg jou geholpen?

Het is belangrijk dat men weet hoeveel mensen wel degelijk baat hebben bij complementaire zorg. Laat het ons en anderen daarom weten via een reactie onder dit artikel!

Hoe heeft complementaire zorg jou geholpen?

Over de schrijver
"Ik zorg zelf voor mijn gezondheid door zoveel mogelijk biologisch en suikervrij te eten, schoon water te drinken, een balans vinden in werk en ontspanning, te aarden in de natuur en op te laden in de zon. Voedingssupplementen hebben altijd een belangrijke rol gespeeld in mijn leven. Zeker nadat ik de opleiding orthomoleculaire geneeskunde (2011) deed en er achter kwam op welke manieren wij allemaal ziek worden gemaakt. De meeste mensen hebben een te kort aan de meest essentiële voedingsstoffen en zijn belast met toxische stoffen. Ontdek met mijn online programma's en recepten jouw natuurlijke levensstijl!
Susan
Door

Susan

op 28 Dec 2013

Ik heb de petitie vorige week al getekend, het voelt aan als vechten tegen de bierkaai... Het lijkt wel alsof er geen plek meer is voor de natuurlijke aanpak! Daar kan niet zoveel aan verdiend worden... Het draait allemaal om geld... Als het niet genoeg geld genereerd moet het weg... Ik vind dat griezelig en ben dan ook van mening dat mensen een vrije keuze moeten hebben... Met voeding gaat het steeds moeilijker worden om pure voeding te vinden, zaden worden gemanipuleerd en niemqnd weet wat dit met je lichaam doet op de langere termijn.... Natuurlijke medicatie en geneeswijzen worden verboden onder het mom van kwakzalverij... Het lijkt wel alsof de geschiedenis zich herhaald... Wanneer worden we allemaal eens wakker en doen we er wat aan... Als dat überhaupt nog kan...

Anne-Mieke Enzlin-Wulms
Door

Anne-Mieke Enzlin-Wulms

op 28 Dec 2013

Ik sta nog steeds te kijken van de tweedeling in de zorg tussen regulier en alternatief. Zonder de alternatieve zorg had ik allang in de WAO gezeten, omdat ik door suiker doodmoe was. De reguliere zorg had hier geen antwoord op, de alternatieve zorg wel. Ik ben al tweemaal door mijn huisarts naar een orthemoleculair arts doorverwezen, omdat hij zag dat er iets niet in orde was en hij er de vinger niet op kon leggen. Hij snapt hun werkwijze niet, maar ziet dat het resultaat heeft. Men zegt dat de heksenjachten iets van de middeleeuwen is, maar het duurt nog steeds voort. Mensen die de natuurlijke weg willen bewandelen, waar niet zoveel aan te verdienen is, worden nog steeds nagejaagd. Misschien niet met directe lijfstraffen, maar wel met economische. Op het moment is natuurgeneeskunde ook een HBO opleiding, dus ook natuurgeneeskundigen kunnen zich kwalificeren. De zorg mag echter wel aan kwaliteitseisen voldoen, zodat mensen wel een gedegen opleiding hebben gehad voordat ze mogen behandelen, net als artsen. Maar alsjeblieft, deze kennis mag echt niet verloren gaan!

Tineke Eggen
Door

Tineke Eggen

op 28 Dec 2013

Ruim 20 jaar geleden kon ik na jaren vermoeidheid en spierklachten inmiddels haast niet meer traplopen. Conclusie van de arts was fibromyalgie. Niets aan te doen. Las per toeval een artikel van een natuurkundige hierover, die beweerde dat dit de oorzaak zou zijn van candida in de darmen. ik had niks te verliezen, dus ben er eens heen gegaan. Na een bloedonderzoek, gedaan in Duitsland, omdat dat hier toen nog niet kon, bleek dat ik een erge overgroei van candida had en veel kwik in mijn bloed. Had ik vroeger altijd mee gewerkt....had ik niet verteld. Na een kwikontgiftingskuur en een dieet totaal zonder suikers, trokken de vermoeidheid en spierklachten weg. Ik hou me nog altijd zo goed mogelijk aan dit dieet en dan gaat het goed! Ik ben inmiddels 57 jaar en de klachten ontstonden al in mijn pubertijd! Als ik dit niet gedaan had, had ik al jaren niets meer gekund!!! Zo simpel!!!

Isabella
Door

Isabella

op 28 Dec 2013

Maffia en Corruptie.

anita
Door

anita

op 28 Dec 2013

Corrupt kan je haar noemen, wat zal ze hiermee verdienen?? Aftreden dat mens.

Ayesha
Door

Ayesha

op 28 Dec 2013

Ik zou graag het filmpje willen zien, maar zie hier een ander filmpje over drinkflessen. Zien anderen het filmpje wel gewoon? Heeft misschien iemand een link voor mij? Alvast bedankt!

Layla Pansier
Door

Layla Pansier

op 28 Dec 2013

Er stond inderdaad een ander filmpje Ayesha, maar dat is nu vervangen door het goeie!

marja van der knaap
Door

marja van der knaap

op 28 Dec 2013

ook ik heb de petitie getekend.

Sanne
Door

Sanne

op 28 Dec 2013

Hoe ongenuanceerd je haar woorden ook mag vinden, ik vind het ook behoorlijk ongenuanceerd om dan hier te pleiten voor het aftreden van de minister. Wat bereik je in vredesnaam mee? Is het niet veel productiever om met haar in gesprek te gaan?

M.
Door

M.

op 28 Dec 2013

Ik zie een filmpje over plastic flessen, is heel iets anders!!

Astrid Markus
Door

Astrid Markus

op 28 Dec 2013

Ik slik al 12 jaar glucosominen tegen reuma en drink het al vijf jaar. Ik ben alleen maar beter geworden sinds ik het gebruik. Ik reed op een snorbrommer en nu fiets ik al jaren zonder ondersteuning.

Martijn
Door

Martijn

op 28 Dec 2013

ik zie geen filmpje van Schippers!

Layla Pansier
Door

Layla Pansier

op 28 Dec 2013

Je hebt helemaal gelijk Martijn, nu wel ;)

sigrid
Door

sigrid

op 28 Dec 2013

Mijn partner kreeg in april 2010 een "hernia", kreeg mensendieck voorgeschreven door de huisarts. Kwam uiteindelijk bij een neuroloog terecht en werd geopereerd. Alles werd uiteindelijk alleen maar erger, fysiotherapie hielp ook niets. Hij kon nog maar een paar meter lopen en slikte heel veel medicijnen. Door een kennis kwam hij bij een alternatieve wervelmanipulator terecht (niet vergoed door zorgverzekeraar) deze man heeft hem helemaal rechtgezet, alle wervels op zijn plek geplaatst, en helemaal losgemaakt, de blauwe plekken stonden op zijn lichaam. maar na 3 weken liep hij fier en recht weer rond. Als hij bij de reguliere artsen was gebleven was hij afgekeurd c.q ontslagen. Een jaar na deze ellende in ons gezin met 2 kleine kinderen ging hij weer aan het werk, eens in de 3 maanden gaat hij naar een osteopaat en met een gezonde voeding( clean eating en vegetarisch) gaat het nu prima. Wat zorgverzekering betreft, wij hebben een basisverzekering en een pot voor de alternatieve zorg voor ons gezin.

Mariska
Door

Mariska

op 28 Dec 2013

Complementaire geneeskunde heeft me mijn leven terug gegeven!!!!!!

mirjan jansen
Door

mirjan jansen

op 28 Dec 2013

Dat mens weet niet waar ze het over heeft. Juist de reguliere zorg is slecht. Niet zoeken naar de oorzaak, maar volstoppen met medicijnen. Ik vind dat ik zelf moet kunnen kiezen wat voor arts ik wil. Ik ben juist Door de alternatieve zorg hersteld van lyme. Laat dat maffe mens maar aftreden, want ik ben ook boos

Ineke
Door

Ineke

op 28 Dec 2013

Ik zie het filmpje ook niet. Alleen die over wat plastic doet met onze wereld. Vreselijk als je die zo ziet trouwens en ik hoop dat het alternatief, om water in duurzame flessen te produceren gaat werken om in ieder geval minder plastic te krijgen in ons afval. Zelf probeer ik minder plastic verpakkingen te kopen,maar je komt er haast niet onder uit, wil je nog eten. Verder om een petitie te ondertekenen om een minister tot aftreden te dringen gaat mij ook een beetje te ver. Beter is het om met haar te praten om te zien of ze ook een andere kant wil bekijiken.

Rachel
Door

Rachel

op 28 Dec 2013

Het lastige van dit filmpje is te achterhalen wat ze nu precies wil zeggen. Politici zijn daar een ster in, wollig praten en niks concreets zeggen. Ze spreekt de vereniging tegen kwakzalverij toe en complimenteert hen met hun werk. Op zich prima. Kwakzalverij is ook niet goed. Je wilt geen honderden euro's bij iemand uitgeven en er geen steek mee opschieten. De fout die ze echter maakt, althans die ik filter uit deze toespraak, is dat ze kwakzalverij samen noemt met alternatieve geneeswijze en daar begaat ze een grote fout. Niet alles wat niet bewezen kan worden is fout. Er zijn vele mensen die baat hebben bij homeopathische / orthomoleculaire geneeskunde. Of er dan wel of geen wetenschappelijk bewijs voor is, zou niet uit moeten maken. Als mensen beter worden is het toch goed? Daar zou de politiek zich mee bezig moeten houden, de bevolking gezond houden en ik zet toch echt vraagtekens bij het feit of minister Schippers hier dan wel de juiste persoon voor is.

michel
Door

michel

op 28 Dec 2013

Hoi, WAAROM allemaal gelijk in de baricaden? Lijkt me niet echt een video om boos over te zijn maar ik zou het toejuichen, dat er kritisch gekeken gaat worden naar wat wel en niet werkt. Zolang er nog steeds mensen andere mensen regelrecht iets voorliegen met bijvoorbeeld een microscoop bloeddruppel analyse voor 150 euro lijkt het me inderdaad zaak dat er een grond komt om dergelijke malafide (alternatieve) handelswijzen te bestrijden. Alle alternatieve geneeswijzen zullen echt niet op een hoop gegooid worden want er zijn er bijzonder veel die wel bewezen werken. Het gaat er hier ook om dat e.e.a. niet direct als geneesmiddel verkocht mag worden. Natuurlijk kunnen producenten natuurlijke voeding gewoon blijven verkopen. Het nieuwe beleid lijkt alleen de grenzen voor apothekenware iets te verduidelijken. Niks mis mee lijkt me. PS Wij hebben zelf een winkel in natuurlijke voeding.

Capri
Door

Capri

op 14 Jan 2014

Beste Michel, mensen worden boos om deze video omdat Schippers' betoog erop neerkomt dat alternatieve geneeswijzen kwakzalverij zijn, het wordt JUIST wel op 1 hoop gegooid. Zij stelt ook dat de reguliere geneeskunde wél bewezen effectief is, wat verre van waar is. Ik zou willen dat ik slechts had hoeven te betalen wat er aan effectieve zorg is verleend in het reguliere circuit, dat had me een hoop geld gescheeld! Onlangs een bloedonderzoek naar voedselallergieën laten doen via HA, kwam niets uit maar of ik wel even ruim 80 euro wilde afrekenen. Terwijl ik toch écht allergische reacties op diverse voedingsmiddelen heb en diverse alternatieve testen ook een hele lijst voedselintoleranties hebben aangetoond. Schippers zegt te staan voor keuzevrijheid, maar ze doelt er enkel op dat mensen die niks met "alternatief" hebben ervoor kunnen kiezen om daar niets aan mee te betalen. Mensen die door ellenlange ervaringen hun vertrouwen in reguliere geneeskunde compleet zijn kwijtgeraakt, zijn echter wel verplicht om torenhoge premies te betalen voor iets wat hen niet helpen kan, en daarbovenop ook nog de alternatieve zorg zelf op te hoesten. Er wordt teveel geld verdient in de zorg (en daaraan gelinkt voedingsmiddelenindustrie) dus men wil helemaal niet dat Nederland gezond zou worden.

Giorly Beaume
Door

Giorly Beaume

op 28 Dec 2013

Opzouten met dit soort personen die beslissingen kunnen nemen over het wel en weh van anderen, ik ben AANTOONBAAR genezen van prostaat kanker door het gebruik van cannabis olie. Voor info mag iedereen contact met me opnemen. Giorly Beaume

Dorine
Door

Dorine

op 28 Dec 2013

Ik had al mijn hele leven klachten wat later bleek een spastische darm te zijn. Volgens de huisarts kwam het allemaal door stress. Er werd mij serieus aangeraden om mijn werk/carriere op te geven en maar minder moest gaan werken. Ik nam dit natuurlijk niet serieus. Immers, ik kan me niet voorstellen dat ik als baby ook al 'veel stress' had. Ik ging naar een alternatieve arts die vaststelde dat ik dus intolerant ben voor oa melkproducten. Dus, geen melkproducten = probleem opgelost. Trouwens, ook belachelijk dat een chiropractor ook onder alternatieve geneeswijzen valt. Kortom, alles wat ziekte voorkomt en bewustzijn doet groeien wordt als 'alternatief' afgedaan. Onze overheid denkt blijkbaar dat voorkomen duurder is dan genezen! Ik moet er ook maar niet te veel over nadenken want word hier maar al te vaak boos over....

Petra
Door

Petra

op 28 Dec 2013

Ik heb al meer dan 20 jaar klachten door het hele lichaam, vermoeidheid, krachtverlies, pijn... de reguliere geneeskunde heeft me niet meer kunnen vertellen dan 'leer er maar mee leven'. Niets konden ze voor me doen! zelf heb ik het gezocht in verandering van voeding, ontgiften van het lichaam, andere leefwijze en levensinstelling. de klachten werden minder intens en ik heb weer een leefbaar leven. had ik enkel naar de dokters geluisterd zat ik nu in een rolstoel en takelde ik alleen nog maar verder af...

Hublin Margarita
Door

Hublin Margarita

op 28 Dec 2013

heel heel veel heeft de alternatieve geneeskunde mijn vrienden en mij al geholpen één enkele ziekte is spijtig genoeg nog niet te overwinnen of te verbeteren en dat is de ziekte van Duchenne een dodelijke vorm van spierdystrofie indien er iemand iets weet ter verbetering van deze ziekte ontvang ik graag reacties op het volgende email adres rita.hublin1@hotmail.com bedankt alvast groetjes Rita

Johanna H
Door

Johanna H

op 28 Dec 2013

Heel erg om een minister op zo'n belangrijke post zulke dingen te horen zeggen! Dat ze de vereniging tegen kwakzalverij zo'n warm hart toedraagt vind ik echt walgelijk. Juist die vereniging schept een heel eenzijdig beeld van bepaalde geneesmiddelen. Dat ze aangeeft dat het haar stoort dat ze bij een aanvullende verzekering niet kan kiezen uit een pakket zonder alternatieve geneeswijzen, zegt veel over hoe ze tegen geneeskunde aankijkt. Deze vergoedingen zijn bovendien nu al zo laag! Dat ze moet aftreden vind ik persoonlijk wat ver gaan, maar ze mag haar kennis over haar eigen ministerpost wel eens snel gaan vergroten. Het feit dát er kwakzalverij bestaat, heeft misschien ook wel veel te maken met het feit dat er geen geld beschikbaar wordt gesteld voor onderzoek naar complementaire behandelingen. Want hee als je aan kanker overlijdt terwijl je er drie chemokuren en 30 bestralingen op hebt zitten, heb je er toch alles aan gedaan nietwaar?! Maar heb je gekozen voor complementaire behandelingen en overlijd je, dan worden er opmerkingen gemaakt over hoe zonde het is, je had immers je leven kunnen redden als je maar had gekozen voor reguliere zorg. Tja we blijven maar in de macht van de farmaceutische bedrijven als we onze ogen niet openen...

Margreet Oosterhof
Door

Margreet Oosterhof

op 28 Dec 2013

Al die hoge piefjes zijn bang dat mensen in de toekomst meer gaan kiezen voor de alternatieve behandelwijzen, waardoor de huidige medische wereld daar een enorme financiele deuk van gaat krijgen en die hoge piefjes niet meer serieus worden genomen. Ze zijn bang voor de gevolgen van het helder nadenken van de mens, die zich niet meer van alles laat opleggen en aanpraten, zodat ze ziekenhuis in en uit gaan. Het is toch een schande dat mensen die kunnen aantonen dat alternatieve geneeswijzen werken niet serieus worden genomen. En dan te bedenken dat wanneer de mens gezond leeft, er ook minder zorgkosten nodig zijn..... En natuurlijk moeten behandelaars in de alternatieve sector een gedegen opleiding hebben en wanneer je je arm breekt, moet je naar een ziekenhuis kunnen, maar laat de mensen in hun waarde met een gezond verstand.

Louse
Door

Louse

op 28 Dec 2013

Een minister hoort onpartijdig te zijn, dat is zij dus duidelijk niet. Het is wel duidelijk door wie zij gesponsord wordt.

Hellen
Door

Hellen

op 28 Dec 2013

Ga hier niet op reageren is zinloos aftreden minister schippers!

ken
Door

ken

op 28 Dec 2013

Wake up mensen! Deze minister Schipper en de politieke elite, komt voor de belangen van de pharmaceutisch industry... het groot geld. En niet voor de alternatieve geneeskunst. Ze zullen alles aan doen om die in een slechte daglicht te stellen. Liberaal en keuze vrijheid is een groot goed en komt daardoor in de verdrukking.Nep democractie. En dit moeten wij niet willen. Minister Schipper mag haar spullen pakken en opkrassen.

Hellen
Door

Hellen

op 28 Dec 2013

Wat mij betreft mag ze aftreden! Dat kortzichtige gedoe duurt al jaren. Ik heb bijna 30 jaar ervaring met mijzelf en mijn 3 kinderen dat alternatief vaak de oplossing is voor allerlei klachten... Als ik toen had geweten wat ik nu weet over vaccinaties had ik mijn kinderen noooooit laten inenten want toen begonnen de problemen waar ze nog dagelijks last van hebben!! Aftreden mevr schippers!!

A. Nicola
Door

A. Nicola

op 28 Dec 2013

Deze minister verkoopt leugens als zoete broodjes, ze heeft hoogstwaarschijnlijk hele andere belangen bij deze stroopkwastende loftuitingen aan onderhavige vereniging (ze zit toch ook op schoot bij de rookwarenmaffia?). En die vereniging tegen de kwakzalverij bestaat vermoedelijk uit een stelletje paranoïde mafkezen die niet verder kunnen zien dan hun beperkte pseudowetenschappelijke wijsneusje lang is. (". . . evidence based . . ." haha, nog nooit gehoord van Darrell Huff waarschijnlijk, die al in 1954 op basis van de schone en zuivere wiskunde gehakt maakte van vele 'wetenschappelijke' beweringen).

Mirjam
Door

Mirjam

op 28 Dec 2013

Schandalig en héél erg dom, wat deze minister zegt! Kennelijk heeft zij nooit onder een 'modeziekte' geleden, want anders had zijzelf kunnen ervaren dat je bij een flink aantal van deze ziekten geen steek verder komt met de behandelingen en middelen uit de reguliere geneeskunde. Deze vrouw is een bedreiging voor onze gezondheid. Zelf ben ik dmv de alternatieve geneeskunde van chronische pijn na een ongeluk afgekomen(osteopathie), van chronische ziekte van Lyme (die door de huisarts niet eens werd herkend...), én van chronische pijn, veroorzaakt door fibromyalgie (jaa, een modeziekte), door een beter eetpatroon en voedingssupplementen. Als ik hier niet over had kunnen beschikken, had ik nu niet meer kunnen lopen, had ik chronisch hoofdpijn, was ik blind geworden en zou ik geen van mijn ledematen zonder pijn hebben kunnen bewegen. De reguliere geneeskunde vond mij in alle drie bovenstaande gevallen 'uitbehandeld'. Ik moest er maar mee leren leven. Gelukkig heb ik nu nergens last meer van, als ik mij tenminste aan bepaalde leefregels houd. Het is onvoorstelbaar dat zo'n dom mens, die inderdaad ongetwijfeld beïnvloed wordt door de belangen van de pharmaceutische industrie, zo'n hoge post heeft kunnen betreden. Weg met die vrouw, voordat zij daadwerkelijk negatieve invloed uitoefenen kan op ons aller gezondheid. Op de video kun je bovendien ook nog zien, dat zij de tekst van de autocue afleest, doordat haar oogballen van links naar rechts gaan, ze is werkelijk in elk opzicht onbekwaam.

Angeline
Door

Angeline

op 28 Dec 2013

Westerse geneeskunst: u heeft reuma, we kunnen u niet verder helpen. Dus...moest ik op34-jarige leeftijd ineens een wandelstok aanschaffen en had ik het lichaam van een 90-jarige. Gelukkig had ik een enorm goede bedrijfsarts. Zij raadde me aan om uit de westerse hoek te stappen en me enkel te focussen op bijv. oosterse geneeskunst. Want, zo stelde ze, je hebt vermoedelijk jarenlang je lichaam vergiftigd met allerlei zaken waaronder voeding. Ik heb haar advies ter harte genomen en nog steeds ben ik haar dankbaar. Niet alleen ben ik weer super fit, ik beoefen ook nog eens een zeer intensieve vechtsport. Sinds die tijd ben ik me gaan verdiepen in alternatieve geneeswijze, ben ik zelf orthomoleculair voedingstherapeut geworden en toon ik nog steeds aan dat ik klachten weet op te lossen waar westerse geneeskunst stopt.

Chantal
Door

Chantal

op 28 Dec 2013

De homeopatisch arts heeft mij in 8 weken van mijn eczeem afgeholpen. Definitief!! Dat terwijl de reguliere medische zorg mij al jaren afscheepte met zalfjes die tijdelijk werkten.. zegt genoeg lijkt me.

Nynke Roukema
Door

Nynke Roukema

op 28 Dec 2013

Je zal maar van baby af aan chronische aandoeningen hebben, waarvan de reguliere geneeskunde beweert dat je daarmee zult moeten leven. Dat deze uitspraak slechts betekent dat gewone artsen er niets aan kunnen doen, heb ik pas ontdekt toen ik volwassen was en bijna overleed aan een acute aanval. De boosheid die ik toen kreeg heeft me geholpen een weg te vinden in een wereld die toen nog onbekend was en verguisd werd. Gelukkig zijn er mensen die verder kijken en denken dan de beperkte visie die onze westerse geneeskunde erop nahoudt! Ik heb (voor allergieën, darmontstekingen en gewrichts- en peesontstekingen) baat gehad bij electro-acupunctuur, homeopathie, antroposofie, Ayurveda, NAET therapie. Ik ben zelf chemisch technoloog (academisch geschoold). Deze therapieën zijn stuk voor stuk volstrekt logisch en solide in hun benadering, de therapeuten serieus en goed in hun vak en de verschillende benaderingen gebaseerd op een combinatie van oeroude wijsheden en moderne inzichten die een stuk verder kijken dan de neus van de reguliere geneeskunde lang is. De vereniging tegen kwakzalverij zou er goed aan doen hun energie in te zetten VOOR iets en minister Schippers is slechts de zoveelste op een rij die onder invloed van de Pharma-lobby zich laat bewierroken en therapieën en middelen wil verbieden die wel een antwoord geven. Laten we eerlijk zijn: onze westerse geneeskunde weet zich geen raad met chronische ziektes en wil dat niet toegeven! In plaats van eerlijk zijn, besteden ze vervolgens tijd en geld aan het dwarsbomen en zwart maken van therapieën en therapeuten die veel menselijk leed verzachten en zelfs helen. Laten we dat overal hardop zeggen!

Janneke Heuvel
Door

Janneke Heuvel

op 28 Dec 2013

De verkeerde vrouw op de verkeerde plek. Misschien is er bij de Vereniging tegen de kwakzalverij of bij de pharmaceutische industrie binnenkort een plekje vrij voor haar want daar hoort ze thuis. Ze praat ze naar de mond. Als minister op de huidige plek vind ik haar volkomen ongeschikt. Ze praat over dingen waarvan ze totaal geen verstand heeft anders zou ze zulke domme uitspraken niet doen. Wat een zegen zou het zijn als de reguliere gezondheidszorg haar voordeel zou doen met de alternatieve gezondheidszorg. Wat een zegen zou het zijn een minister van Volksgezondheid te hebben zonder allerlei vooroordelen, maar een minister met een open geest die openstaat voor andere manieren van gezondheidszorg. Een die zich niet voor het karretje van dit soort organisaties laat spannen.

Astrid
Door

Astrid

op 28 Dec 2013

Zo respectloos!!! Wat een slecht voorbeeld is deze minister, van mij mag ze meteen aftreden!

E.v .Merode
Door

E.v .Merode

op 28 Dec 2013

Er zijn vele mensen die baat hebben bij homeopathische/ orthomoleculaire geneeswijze. Als mensen beter worden is het toch goed? Door deze kort zichtige denkwijzen in deze tijd, mag de minister zeker wel eens verdiepen in het zoeken in homeopatische geneeswijze, met deze opmerking is ze niet van deze tijd.

Helma van der Heijden
Door

Helma van der Heijden

op 28 Dec 2013

Ongenuanceerd en dom! En dat voor een bewindsvrouw. Is dit ons voorbeeld voor Nederland? Ik ben bang van wel.... Alleen met de hoogste aanvullende verzekering krijg ik nog iets vergoed van de verzekering voor mijn alternatieve geneeswijze, maar het wordt ieder jaar minder en dat terwijl ik, dankzij hen, nu niet meer 100% in de WAO loop. Ik zou deze minister graag eens vertellen wat deze zorg de maatschappij bespaart heeft en voor mij gedaan heeft. O ja en ook wat de reguliere geneeskunst voor mij heeft gedaan. Ik ben, dank zij hen, mijn moeder en stiefmoeder kwijt. Zorg die werkt noemt ze dat! Jammer dat deze minister geen respect kan tonen voor mensen met een andere mening dan zij en zij als onderdeel van de regering het nodig vind om mensen te discrimineren. Ze heeft vast een opdracht tot bezuiniging in haar zak zitten. Nou wat mij betreft levert ze haar salaris is als ze de grondbeginselen van de wet niet uitvoert!

Iris
Door

Iris

op 28 Dec 2013

Door bioresonantie zijn mijn klachten mbt 2 chronische aandoeningen in heftige periodes vaak weer naar een aanvaardbaar niveau te brengen, zodat ik mijn medicijngebruik niet hoef te verhogen. Voor mijn jongste heeft homeopathie een hoop gedaan. Ik ben een groot voorstander van kritisch blijven kijken naar de behandeling zelf en niet iedereen heeft baat bij dezelfde soort 'alternatieve' geneeswijzen. Maar hoe kritisch wordt er gekeken naar de reguliere zorg? Ik vind het heel vreemd dat het wel heel normaal is om met het ene medicijn de bijwerkingen van een ander te onderdrukken, maar methodes waarbij vaak eerst naar levenswijze wordt gekeken voor er "überhaupt behandeld wordt zo in de hoek worden gezet. Alleen al de bewustwording die vaak gepaard gaat met de gang naar een complementaire geneeswijze levert al zoveel op.

Tara Long
Door

Tara Long

op 28 Dec 2013

Zolang minister Schipper van Volksgezondheid en andere ministers het nog toestaan dat de tabaksindustrie vrijelijk haar lobby mag doen op het binnenhof, tot die tijd is er geen sprake van het werkelijk bewaken van onze volksgezondheid door de Nederlandse Overheid. Met deze toespraak laat de minister zien aan welke kant zij staat. Zij staat aan de kant van de farmaceutische maffia. Deze steenrijke maffia laat het niet toe dat er geneesmiddelen op de markt komen die zij niet kunnen pattenteren en waaraan zij dus niet hun miljarden kunnen verdienen. Ware er geen farmaceutische maffia geweest dan hadden wij allang goedkope en effectieve middelen gehad om een welvaartsziekte als kanker te bestrijden. De minister doet dusver niets aan de hoge inname van geraffineerde suiker en verzadigd vet welke onze gezondheid inmiddels zwaar bedreigt. Maar ook de suikerindustrie heeft een vingertje in de zoete pap en haar eigen lobby op het binnenhof. Gezondheid is een industrie geworden, waar ook onze minister vrolijk aan deelneemt. Er is geen enkele sprake meer van integere bewaking van de gezondheid van de Nederlander. Dus kweekt men zogenaamde vijanden (homeopathie) om de aandacht van de echte issues of te leiden. Helaas voor deze minister is het volk verre van naief en gek... Ooit zullen deze bewindslieden zich moeten verantwoorden.... Dr. Tara Long.

Ingeborg Baardman
Door

Ingeborg Baardman

op 28 Dec 2013

Ongelooflijk dat dit kan! Een minister die zo weinig weet van hoe de zaken echt in mekaar steken. Ik vraag me dan af, kan minister Schippers wel echt voor zichzelf denken, heeft ze zich onafhankelijk opgesteld en onderzocht wie en wat nu echt resultaten oplevert? Hoe groot de lobby is van de farmaceutische industrie is wel weer duidelijk. Het grote geld heeft ook haar beïnvloed.....zo jammer. De reguliere medische zorg heeft zeer zeker haar functie en heeft zelfs mijn leven gered na een ernstig ongeluk. Maar de heftige medicatie(morfine) heeft grote gevolgen gehad op mijn algehele gezondheid toen ik mijn leven nu vanuit een rolstoel weer ging opbouwen. En daarin is de reguliere zorg niet zo sterk. Bioresonantie, chiropractie en kineseologie hebben mij met de gevolgen zeer goed geholpen!

sanne steijger
Door

sanne steijger

op 28 Dec 2013

Beste Eva, Ik snap niet als de geneeswijze waar jij het over hebt bewezen zijn (lees: beledigend voor alle mensen die baat hebben bij de wel degelijk bewezen complementaire en preventieve geneeskunde) waarom de woede naar de minister? Deze heeft het puur over niet bewezen remedie en daarmee is alles dat wel bewezen is niet relevant. Ik ben niet voor of tegen de minister het viel me alleen op dat er een misverstand lijkt te zijn.

Johanna H
Door

Johanna H

op 28 Dec 2013

Beste Sanne, De minister heeft het over wetenschappelijk bewezen behandelingen, en dat is nou juist vaak het probleem met de alternatieve geneeswijze. Het ontbreekt daar vaak aan wetenschappelijk onderzoek (omdat daar geen geld beschikbaar voor wordt gesteld). Of een bepaalde behandeling werkt, is dus meestal gebaseerd op de ervaringen van patienten. Of iets werkt of niet, is dus niet relevant voor de minister, slechts het feit of er wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan met positief resultaat.

Roelie
Door

Roelie

op 28 Dec 2013

Hallo ik ben niet haatdragend integendeel zelfs maar hier kan ik ook wel om janken en boos worden inmiddels zoveel verhalen en ervaringen rijker dat het gewoon werkt ,hoe vaak hoor je niet dat mensen in het reguliere niet verder komen en in het alternatieve weer genezen of hun ziekte weer kunnen dragen door ondersteuning ,het probleem is dat ieder mens uniek is en een ieder moet voor zichzelf uitzoeken welk alternatief werkt ,bij de een werkt dit bij de ander dat ,er is geen standaard medicijn het is afgestemd op de mens zelf kijkend naar lichaam EN GEEST wat minstens zo belangrijk is om zo de constitutie van een persoon te diagnostiseren .Mijn weg is altijd naar het alternatieve ik keur het reguliere niet af integendeel maar het zou zo goed samen kunnen .Er zullen zeker net als in de grote pharmacie wereld zeker mensen tussen zitten die het grote geld ruiken dat is helaas overal nog en die de boel belazeren .Ik heb in ieder geval al bij verschillende therapieen baat gehad zonder bijwerkingen. En ik zweer bij de keeltabletten tonsiotreen van vsm tegen beginnende keelpijn hiermee al zoveel leed voorkomen het is maar iets simpels maar op dat moment blij dag zo'n middel er is.En zo zijn er nog veel meer dingen waar ik baar bij heb , heb in ieder geval meer vertrouwen in het alternatieve dan het reguliere een voorbeeld is de bloedrukmedicatie wat voor veel mensen hetzelfde is terwijl het bij negen van de tien mensen een andere oorzaak heeft in het alternatieve kijken ze veel breder en hebben ze meer tijd voor de mensen om er achter te komen waar door het komt het kan soms zelfs door mentale problemen komen die je dan middels een bepaalde leefwijze kan veranderen voeding is hier ook zo belangrijk in en zo kan ik nog wel even doorgaan ,ik ben me er gelukkig allang van bewust dat eerlijke voeding zonder al die toevoegingen en liefst biologisch al heel wat leed kan voorkomen . Helaas zie ik deze minister als oppervlakkig die ook gewoon meegaat met de pharmaciereuzen waar geld verdienen voorop staat naar mijn gevoel,en die niet kijkt naar hoe het beter kan met voeding end en preventie.Ik hoop van harte dat ze nog tot bezinning komt!!!

maike van lierop
Door

maike van lierop

op 28 Dec 2013

Wat denkt ze wel niet ??? dat ze alles kan verklaren ? ik ben ervan overtuigd dat ik geen leven had met mijn endometriose als ik geen alternatieve geneeskunde zou kunnen gebruiken !!! het enige wat reguliere therapie zegt is : hier moet je mee leren leven !

Hans
Door

Hans

op 28 Dec 2013

Het lijkt er hoe langer hoe meer op, dat mevrouw Schippers samen met enkele van haar kabinetsgenoten erop uit is de bevolking uit te dunnen met haar onzalige maatregelen, voornemens en dito uitspraken.

Ria Dols
Door

Ria Dols

op 28 Dec 2013

Het is toch niet te geloven wat minister Schippers zichzelf veroorloofd! Acupunctuur, homeopathie en ayurvedische geneeskunde bestaan al langer dan de farmaceutische industrie. Omdat in deze industrie heel veel geld omgaat en dus ook gemakkelijker geld vrij gemaakt kan worden om wetenschaplijk onderzoek te onderbouwen wil dat nog niet zeggen dat andere manieren minder effectief zouden zijn. Wat een ongelooflijke arrogantie van dat mens en haar vereniging tegen de kwakzalverij!!

Rolf
Door

Rolf

op 28 Dec 2013

Ik steun jullie met het tekenen van deze petitie.

robert-jan
Door

robert-jan

op 28 Dec 2013

weg met haar. want dit pikken wij niet. (ps. ik ben 11 jaar)

Alie Wouda
Door

Alie Wouda

op 28 Dec 2013

Wij kPNI-ers (beroepsbeoefenaars waaronder ook Yvonne van Stigt, samen hebben we dit opgezet) zijn het zat en hebben daarom van alles in touw gezet. We vragen jullie om zoveel mogelijk mensen uit te nodigen, verhalen op onderstaande blog te schrijven, te volgen op twitter.. toe te voegen als vriend etc etc. Dit nav onderstaand filmpje Volg ons op twitter https://twitter.com/complementair1 http://meererkenningvoorcomplementairegeneeswijzen.wordpress.com/ Op dit blog kunnen cliënten hun ervaring met de complementaire geneeskunde kwijt! En kunnen we dit aanbieden aan Minister Edith schippers Voeg me toe als vriend: https://www.facebook.com/meererkenning.complementairegeneeswijzen Discussieer mee in onze groep https://www.facebook.com/groups/212306425621647/

Linda
Door

Linda

op 28 Dec 2013

Nou dan doe maar maar een ziektekostenpakket ZONDER Westerse geneeskunde aub. Jezus!

Capri
Door

Capri

op 28 Dec 2013

Ik wil het juist omdraaien: voor mij en heel veel anderen met chronische klachten werkt juist de reguliere geneeskunde niet en komt alles maar neer op stress of "leer er maar mee leven". Ik heb al jaren astma en veel allergieën waarvan de klachten ondanks veel medicijnen niet onder controle zijn, eczeem waar niets voor werkt en de artsen het bijltje erbij neer gooien en enorme vermoeidheidsklachten en nog een hele lijst aan bijkomende vage klachten waar men geen antwoord op weet. De westerse artsen zijn kampioen hokjes denken en zo kan het komen dat je een huisarts hebt, een longarts, een allergoloog, KNO-arts, dermatoloog, cardioloog en diëtist en NIET EEN van deze "zorgverleners" heeft me ooit genezen, de moeite genomen mijn voedselovergevoeligheid in kaart te brengen of überhaupt over gezonde voeding te praten. Als ik last heb van bijwerkingen op medicijnen wordt dat weggewimpeld met ach als het maar helpt tegen de hoofdklacht. Terwijl ze zelf niet eens weten wat dat is! Al mijn klachten zijn aan elkaar gelinkt. Ik weet nu sinds kort dat ik koemelkallergie en nog vele andere voedselallergieën heb en kan eindelijk aan herstel beginnen te werken, via aangepaste voeding, bioresonantie en acupunctuur mijn lichaam weer in balans brengen. In Azië is het (naar horen zeggen) gebruikelijk om je arts pas te betalen als je weer gezond bent. Ik vraag me steeds meer af waarom ik me blauw betaal aan de zorg hier, die niet écht voor mij zorgt! De zorg is volgens mij de enige "dienst" waar je voor moet betalen ook al kunnen ze je niet helpen? Het wordt tijd dat men de reguliere geneeskunde eens grondig op effectiviteit onderzoekt en duizenden jaren oude methoden toelaat tot het basispakket of een fatsoenlijke aanvullende vergoeding.

Jannemiek Musters
Door

Jannemiek Musters

op 28 Dec 2013

Niet te geloven dit! Ik ga al jaren eerst naar quantum-reaction.nl en ben daardoor niet of nauwelijks ziek. Bij ieder virus dat voorbij komt, blijf ik op de been. Ik vind het vreselijk dat de alternatieve zorg door bijna geen enkele zorgverzekering meer volledig vergoed wordt. Slechte zaak!

Ineke Chabot
Door

Ineke Chabot

op 29 Dec 2013

Van harte de petitie ondertekend. Ik had toch al geen hoge pet van haar op, maar ze heeft zichzelf nu fijntjes ontmaskerd; een van de vele wolven in schaapskleren. De arrogantie, het ego en de macht staan bovenaan in het vaandel. Het feit dat ze Renckens aanprijst zegt genoeg, hij is erger dan de inquisitie. Uit zeer betrouwbare bron weet ik trouwens dat bijna alle politieke partijen(op 2 na) lid zijn van zijn vereniging,het zegt iets over het soort mensen dat ons vertegenwoordigt; moeten we die willen?? dat even terzijde. Therapieen die al vele duizenden jaren oud zijn en zichzelf keer op keer hebben bewezen worden respectloos neergesabeld en het belang is duidelijk; Big Pharma. De marktgroei van voedingsupplementen,kruiden en homeophatische middelen is enorm en dat is logisch; omdat ze werken, maar dat is niet in hun belang en zijn ze al begonnnen vanuit Brussel om e.e.a aan banden te leggen.Dit zal ook niet stoppen. Je kunt ook zeggen, wij laten het alemaal zelf gebeuren, protesteren nauwelijks en staan niet met zijn allen op tegen deze vorm van dictatuur. Men voorspelt dat er virussen en bacterieen aankomen waartegen de huidige bestaande antibiotica ons niet meer gaat helpen i.v.m. restentie Echter, er zijn wel degelijk doeltreffende natuurlijke antibiotica en er is ook heel veel knowhow hierover en wetenschappelijk onderzoek gedaan o.a. in America waar de reguliere geneeskunde vaak veel meer samenwerkt met de natuurgeneeskunde en andere complementaire methodes, maar ja daar wordt hier niet in geinvesteerd want het brengt niets op. Zelf heb ik veel baat gehad en nog steeds met diverse vormen van complemetaire geneeskunde,mijn dochter heeft MS en is daardoor aan de beterende hand,geen vage kruidenvrouwtjes of zweverige types, maar kundige gespecialiceerde toegewijde oprechte mensen. De rol, die die 'juiste' voeding speelt is heel groot en daarvan weten de reguliere geneesmannen weinig. Zij leren voornamelijk welk medicijn voor te schrijven en bezoeken symposia om te vernemen welke symptoombestrijder er nu weer is ontdekt door Big Pharma. Mevrouw de Minister is notabene gekozen als machtigste vrouw van Nederland; het is doodeng.

Mantelzorgster
Door

Mantelzorgster

op 29 Dec 2013

Van mijn mag Edith weg. Als Schipper vaart ze al veel te lang haar eigen koers. En helpt de zorg van de wal in de sloot. GENOEG GEWEEST !!

Mantelzorgster
Door

Mantelzorgster

op 29 Dec 2013

Edith mag van mij vertrekken. Als SCHIPPER zit ze te lang aan het roer en vaart haar eigen koers. Zo helpt ze de zorg van de wal in de sloot. Genoeg Geweest.

Jannie
Door

Jannie

op 29 Dec 2013

Het gaat allemaal nog verder zo begon Hilter ook alles maar dan ook alles wordt op deze manier gecontroleerd. Wij zijn sterker dan we denken te zijn laten we met z,n allen er een andere gedachte tegen aan gooien bv hoe we het zelf graag willen zien, Wel hulp ontvangen vanuit de aller hoogste Macht daar kan zelfs Schippertje met haar opdracht gevers niet tegen aan. Het is nu de tijd en de kans om dat te doen. Ik doe dat ook

aimee ritzen
Door

aimee ritzen

op 29 Dec 2013

Sterk gegeneraliseerde uitspraken. Ongelooflijk dat deze uit de mond van minister VW&S komen, een persoon die ik intellegenter in zou schatten. Zelf ben ik erg gebaad bij traditinele geneeskunde en voedingsleer bij mijn herstel pfeiffer & meerdere belastende paracieten. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat een juiste toepassing van alternatieve geneeswijzen preventief werkt en de kans op ziektes, hiermee ook de ziektekosten, drastisch verminderd!

E.v .Merode
Door

E.v .Merode

op 29 Dec 2013

Ja dat is nodig !!!!!!!!!!ZIJ IS NIET VAN DEZE TIJD,HET IS BETER DAT ZE AFTREED

Wilma
Door

Wilma

op 29 Dec 2013

Pff uit vertwijfeling naar een alternatief behandelaar zoeken zegt de minister , nou niet uit vertwijfeling hoor maar omdat dat daar tenminste geluisterd werd naar mijn problemen en ik serieus werd genomen . Wij zijn toen de kinderen nog klein waren overgegaan naar een homeopathische huisarts die zich hier toen vestigde .De kinderen kregen mij te vaak zomaar een kuurtje voorgeschreven .Soms was het gewoon nodig maar vaak ook niet . Daar word naar de persoon zelf gekeken dus ook de medicijnen op aangepast . Nu is het niet zo dat we alleen maar homeopathische medicijnen krijgen voorgeschreven . Als het nodig is krijg ik ook gewoon pijnstillers en reguliere medicijnen voorgeschreven .Is het niet meteen nodig dan kijkt hij of een homeopathisch medicijn aanslaat . En tja die moeten we al zolang zelf betalen . Net zoals er steeds meer "gewone" medicijnen (zoals maagbeschermers) uit het pakket gehaald worden ,dus wat is het verschil ?? Ja dat het kwakzalverij wordt genoemd ,maar waar is dat bewijs dan ?? Zoals ik hier alleen al lees slaat de behandelwijzen aan ,dus het tegendeel is al bewezen ;)

Gre Kikkert
Door

Gre Kikkert

op 29 Dec 2013

Het is te gek voor woorden, dat je als patiënt niet eens zèlf mag bepalen, bij welke geneeswijze je baat hebt! Het is de omgekeerde wereld, waarin we langzamerhand terechtkomen. Ik heb al 14 jaar whiplashklachten en vecht nog steeds voor mijn recht op vergoeding. Iets wat bij o.a. verzekeraars nog steeds ver weggeschoven wordt. En ik moet weinig tot niets hebben van de reguliere geneeskunde. Heb diverse therapieën gevolgd en nog steeds, maar kom ook al jaren bij een homeopaat, die wèl tijd en aandacht voor me heeft. Dat is bij reguliere artsen niet of nauwelijks te vinden.

louise van amesfoort
Door

louise van amesfoort

op 30 Dec 2013

Net als pillen van de dokter goed of slecht kunnen werken bij de persoon geldt dit ook voor de alternatieve medicijnen. Je ervaart zelf wat het beste bij je past en daar moet een keuze in zijn. Jij voelt je eigen lijf. Hou dus maar op met het promoten van de medicijnen van de industrie. Elk lichaam is anders ,wat bij de een helpt kan bij de ander bijverschijnselen geven.

Hans
Door

Hans

op 30 Dec 2013

Er wordt bovenstaand wel 's gezegd, dat mevrouw Schippers dom zou zijn. Dat is ze zeer beslist niet. Integendeel, zij is slim, zeg maar leep, daar zij op voortreffelijke wijze in opdracht van uit is op het uitdunnen het mensenras. Kijk en/of bezoek de site Nuburu.nl maar 's. http://www.niburu.nl/gezondheid/5618-100-jaar-medische-leugens

Moon
Door

Moon

op 30 Dec 2013

Een minister moet mijns inziens objectief zijn!!!! En dat is zij al he-le-maal niet! En dat blijkt niet alleen uit het filmpje tegen alternatieve geneeswijzen! Ze is alvast haar kansen aan het vergroten op een baantje na haar ministerschap......

repeltsteeltje
Door

repeltsteeltje

op 30 Dec 2013

Wat een generalisatie om alle alternatieve zorg over 1 kam te scheren. Minister Schippers, als ik had gedaan wat de reguliere zorg me voorschreef, dan had ik nu onder een driedubbele dosis antidepressiva mijn dochter op de wereld gezet. Wat een gezonde start had dat kind dan gehad. In plaats van me neer te leggen bij het etiketje postpartum depressie dat helemaal niet op evidenced base basis is gegeven, ben ik verder gaan zoeken en ben uiteindelijk bij een orthomoleculair arts terechtgekomen die mij op evidenced based referentiewaarden heeft geprikt bij een op evidenced based gebaseerd laboratorium. Dat daar uit de bloedreferentiewaarden kwam dat mijn bijnieren en schildklier niet goed meer werkte en zodoende een juiste behandeling kon starten, heeft me met twee maanden doen opknappen van zeer heftige stemmingswisselingen, paniekaanvallen en suïcidale gedachten. Hoewel het reguliere circuit mij een kans van 90% op weer een post partum depressie voorspelde, mits ik een driedubbele dosis antidepressiva zou slikken, heb ik met hulp van deze fantastische alternatieve arts aangedurfd om zonder reguliere medicijnen opnieuw zwanger te worden. Nu is het inmiddels 10 maanden geleden dat ik ben bevallen van een gezonde dochter en zijn de antidepressiva definitief de prullenbak in! Moet je eens kijken wat dat op de jaarlijkse kosten van gezondheidszorg bespaard heeft, aangezien ik alle onderzoeken, bloedprikken en supplementen zelf betaald heb.

Gerrit
Door

Gerrit

op 30 Dec 2013

Ze weet niet waar ze over praat. Ze wordt al duur betaald door ons en kennelijk ook door de pillenindustrie

Miss BBQ
Door

Miss BBQ

op 30 Dec 2013

Ik sluit me aan bij Ineke Chabot en vind het ook doodeng dat zulke onkundige, onwetende mensen zoveel macht hebben. Wij moeten uit onze comfort zones komen en hier tegen in opstand komen. Belachelijk dat de belangen van o.a. farmaceutische industrie boven die van ons gaan. Deze minister doet ook niet veel aan het stoppen met roken promoten ivm de belangen van de tabakindustrie. Weg met dit soort mensen in de politiek.

Bianca
Door

Bianca

op 30 Dec 2013

Wat een arrogantie! Alternatieve geneeskunde bestaat al veel langer dan de reguliere geneeskunde... We krijgen zoveel moois van de natuur, kruiden, voeding, etc... Wat zou het mooi zijn als reguliere - en alternatieve geneeskunde in de toekomst niet lijnrecht meer tegenover elkaar zouden staan, maar met elkaar zouden samenwerken. Ze hoeven elkaars werkwijze niet te begrijpen, maar zouden er wel veel meer voor open mogen staan. Dat moet toch mogelijk zijn! Hoeveel mensen zijn er niet die te horen hebben gekregen van een arts dat ze maar moeten leven met hun klachten en die door doorzettingsvermogen en het niet willen opgeven toch op andere wegen terecht zijn gekomen en geholpen of zelfs genezen zijn door wat voor alternatieve behandeling dan ook. Mijn man kreeg ook te horen dat de MDL-arts niet wist wat hij met zijn pijnklachten aan moest, maar osteopathie en gezonde voeding verlicht weldegelijk zijn klachten.

Marc Giling
Door

Marc Giling

op 30 Dec 2013

Erg jammer dat men hier zo kortzichtig in blijft. Ondanks de toch vele positieve resultaten! Ik mag zelf ervaren om mensen met behulp van mijn helende handen en Reiki behandelingen te kunnen helpen. En zie dan hoe gelukkig zij dan weer weg gaan, verlost van klachten en pijn. Terwijl dit met de reguliere zorg niet lukte. Daar zou iedereen dan recht op moeten hebben!! En het is vaak nog goedkoper ook. Natuurlijk kunnen we geen wonderen verrichten, maar dat kan niemand......

nathalie
Door

nathalie

op 30 Dec 2013

Ik zeg oprotten met haar en wel zo snel mogelijk!!!!

nathalie
Door

nathalie

op 30 Dec 2013

Je voeding is je medicijn en NIETS anders! dom mokkel.

Nicole
Door

Nicole

op 30 Dec 2013

Mijn ervaring met de alternatieve zorg is geweldig. Ik had last van mijn darmen en tien jaar lopen tobben. Nu kwam ik terecht op advies van iemand bij een geweldig homeopathische arts Dr. Roozen. Bleek dat ik al jaren een ernstige candida infectie had. Hij heeft mij met voedingssupplementen en een dieet in 2 jaar van mijn candida af geholpen. Iets wat niemand in de reguliere gezondheidzorg voor elkaar had gekregen. Dit is inmiddels alweer 14 jaar geleden, maar sindsdien probeer ik zoveel mogelijk alles op te lossen met homeopathie en op alternatieve wijzen. En wat blijkt? Het werkt beter als wat dan ook.

Roelof Wielinga
Door

Roelof Wielinga

op 31 Dec 2013

Jarenlang heb ik als fysiotherapeut in de reguliere zorg gewerkt. Pas sinds ik werkzaam ben als osteopaat heb ik de beschikking over een duidelijk raamwerk met betrekking tot diagnostiek en behandelen. Lang leve de Complementaire Zorg!!!

Roelof Wielinga
Door

Roelof Wielinga

op 31 Dec 2013

Jarenlang heb ik gewerkt als fysiotherapeut. Pas sinds ik osteopaat ben geworden kan ik zeggen dat ik een duidelijk inzicht heb verworven in diagnostiek en behandeling. Lang leve de Complementaire Zorg!!!

A. Holthuizen
Door

A. Holthuizen

op 01 Jan 2014

DE PETITIE KAN BETER. Ik zelf maak binnen mijn zorgverzekering bijna alleen gebruik van wat 'alternatief' genoemd wordt. Waarom? Omdat de reguliere geneeskunde mij zelden weet te helpen, waar de zogenaamde alternatieve geneeskunde dat vaak wel doet. Wat mij stoort in de zogenaamde reguliere geneeskunde is de macht die ze hebben en ze door de overheid ook wordt toebedeeld. Toch onderteken ik de petitie, zoals deze nu staat geformuleerd, niet. Waarom? 1. Ik denk dat het slimmer is om de opgestelde tekst alleen uit te laten gaan van zorggebruikers en niet van de verleners die zich bedreigd weten in hun business. Als de zorggebruikers opkomen voor de zogenaamde 'alternatieve' zorg werkt dat veel sterker en komt het op die manier beter tegemoet aan het belang van de verleners. 2. Het genoemde argument, dat ook in de reguliere zorg EBM ver te zoeken is, is zwak. Daarmee zeg je: we doen allebei maar wat. Jullie zijn zelf ook kwakzalvers. 3. Schippers heeft een zwak verhaal, (overigens geschreven door een ander, ze legt een aantal klemtonen verkeerd), want ze snijdt zichzelf hier en daar in de vingers. Als ze zegt: "Maar ik weet ook dat patiënten zich soms uit vertwijfeling tot alternatieve behandelaars wenden. Onder het motto baad het niet, dan schaadt het niet." Dan zou ik zeggen: Inderdaad, mensen raken soms vertwijfeld van de reguliere zorg omdat ze zich niet geholpen weten en zoeken het daarom elders. En als bij de apotheek zoveel homeopatische middelen staan, zoals u beaamt, dan wil dat zeggen dat daar veel vraag naar is. Zou het misschien kunnen komen omdat men zich daarmee kennelijk wèl geholpen weet? 4. Schippers stelt zich betuttelend op: Klanten/pats. zijn oud en wijs genoeg om zelf hun keuzes te maken. Het feit dat men steeds meer voor 'alternatieve zorg' kiest moet de overheid toch aan het denken zetten. Laat de mensen dus zelf kiezen wat voor hen het beste is. Als de zogenaamde reguliere en alternatieve zorgverlening elkaar onderling open in plaats van bevreesd tegemoet zou treden, dan zou wellicht blijken dat ze nog wel eens aardig wat van elkaar kunnen leren. Wie weet gaan ze dan nog samenwerken ook. Daarmee zouden de termen regulier/conventioneel en alternatief komen te vervallen en het zou de markt voor de zorgvrager aanzienlijk verbeteren.

A. Holthuizen
Door

A. Holthuizen

op 01 Jan 2014

DE PETITIE KAN BETER. Ik zelf maak binnen mijn zorgverzekering bijna alleen gebruik van wat 'alternatief' genoemd wordt. Waarom? Omdat de reguliere geneeskunde mij zelden weet te helpen, waar de zogenaamde alternatieve geneeskunde dat vaak wel doet. Wat mij stoort in de zogenaamde reguliere geneeskunde is de macht die ze hebben en ze door de overheid ook wordt toebedeeld. Toch onderteken ik de petitie, zoals deze nu staat geformuleerd, niet. Waarom? 1. Ik denk dat het slimmer is om de opgestelde tekst alleen uit te laten gaan van zorggebruikers en niet van de verleners die zich bedreigd weten in hun business. Als de zorggebruikers opkomen voor de zogenaamde 'alternatieve' zorg werkt dat veel sterker en komt het op die manier beter tegemoet aan het belang van de verleners. 2. Het genoemde argument, dat ook in de reguliere zorg EBM ver te zoeken is, is zwak. Daarmee zeg je: we doen allebei maar wat. Jullie zijn zelf ook kwakzalvers. 3. Schippers heeft een zwak verhaal, (overigens geschreven door een ander, ze legt een aantal klemtonen verkeerd), want ze snijdt zichzelf hier en daar in de vingers. Als ze zegt: "Maar ik weet ook dat patiënten zich soms uit vertwijfeling tot alternatieve behandelaars wenden. Onder het motto baad het niet, dan schaadt het niet." Dan zou ik zeggen: Inderdaad, mensen raken soms vertwijfeld van de reguliere zorg omdat ze zich niet geholpen weten en zoeken het daarom elders. En als bij de apotheek zoveel homeopatische middelen staan, zoals u beaamt, dan wil dat zeggen dat daar veel vraag naar is. Zou het misschien kunnen komen omdat men zich daarmee kennelijk wèl geholpen weet? 4. Schippers stelt zich betuttelend op: Klanten/pats. zijn oud en wijs genoeg om zelf hun keuzes te maken. Het feit dat men steeds meer voor 'alternatieve zorg' kiest moet de overheid toch aan het denken zetten. Laat de mensen zelf kiezen wat voor hen het beste is. Als de zogenaamde reguliere en alternatieve zorgverlening elkaar onderling open in plaats van bevreesd tegemoet zou treden, dan zou wellicht blijken dat ze nog wel eens aardig wat van elkaar kunnen leren. Wie weet gaan ze dan nog samenwerken ook. Daarmee zouden de termen regulier/conventioneel en alternatief komen te vervallen en het zou de markt voor de zorgvrager aanzienlijk verbeteren.

Arno
Door

Arno

op 03 Jan 2014

Er wonen circa 1,5 miljoen mensen in Nederland met auditieve beperking, onder andere ik. We, allen, kunnen de Youtube film van minister Schippers niet volgen. De automatische ondertiteling van Youtube klopt niet allemaal. Wilt u aub een ondertiteling laten maken? Dat kan makkelijk via www.amara.org. Voorbaat dank. Zo kunnen 1,5 miljoen Nederlanders ook goed volgen en petitie tekenen.

Merit Jansma
Door

Merit Jansma

op 04 Jan 2014

Als je klikt op onderstaande link, lees je dat the British Medical Journal, een gezaghebbend medisch blad, heeft laten onderzoeken wat het kwakzalver-gehalte is van de reguliere geneeskunde. Verder lees je er dat ook Goldacre, een wetenschapper die vaak wordt aangehaald door de Vereniging tegen Kwakzalverij, heeft de reguliere geneeskunde onder de lope genomen en concludeert: "Wat Goldacre in feite zegt is: De reguliere medische wereld is volgens de normeringen van de overheid voor wetenschappelijk bewijs en de ‘Vereniging tegen Kwakzalverij’ minimaal een pseudowetenschap die neigt naar kwakzalverij. Dit wordt mede ondersteund door de uitkomsten van het onderzoek van de reguliere medische wereld zelf." http://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/114348-medische-wetenschap-blijkt-kwakzalverij.html dd 14-10-2013

Erik jansen
Door

Erik jansen

op 06 Jan 2014

Minister Schippers tijd om u aan te melden voor een ww. uitkering want u bent niet geschikt voor de functie-die u momenteel bekleed met vriendelijke groeten Erik Jansen Alternatief geneeswijzer

Corrie Bakker
Door

Corrie Bakker

op 06 Jan 2014

Mijn zus was uitbehandeld en via de moermanarts is zij op een heel ander spoor gezet.

Daan
Door

Daan

op 07 Jan 2014

Als je niet meer weet waar je het in de 'reguliere' zorg zoeken moet kom je vanzelf in het alternatieve 'circuit' terecht. Want niet alles zit tussen de oren of ligt aan jezelf. Soms moet er even wat verder worden gekeken. Ik heb hier hele goede ervaringen mee. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind reguliere zorg ook goed, maar soms met de alternatieve zorg erbij wordt het nog veel beter. In Azië is dit niet meer dan normaal. Bij ons is dat raar. In Azië doen ze aan voorkomen...wij proberen te genezen en soms te laat! Mijn Indische opaatje zei altijd dat er meer is tussen hemel en aarde. Laat ik me daar maar aan vast houden! Succes allemaal.

Marcellus
Door

Marcellus

op 19 Jan 2014

Mevr. Schippers kijkt zo angstig naar de auto-cue; wordt het schaap bedreigd door de chemiesche/famaceutische industrie ? Veel alternatieve behandelings methoden (echo,rontgen MRI )gingen vooraf aan de huidige reguliere behandelingen en zijn dus vanzelf al "EVIDENCE -based". Alleen vanwege inkomsten en meer MACHT willen de farmaceuten alleenrecht op ALLE behandelingen met uitsluitend CHEMISCHE middelen. Lees GIF.

Reactie plaatsen

reading

Gratis magazine voor jou!

Schrijf je hieronder in en ontvang Miss Natural magazine binnen een paar minuten in je mailbox. Aanmelden is gratis en je kunt je elk moment weer afmelden. 
gratis magazine