Zonnatura 'gezondste' merk volgens de consument
Onlangs heeft marktonderzoeksbureau Norm bij meer dan 1.000 consumenten onderzoek gedaan naar de drijfveren om te kiezen voor gezonde voeding en de daarbij passende merken. Hieruit blijkt dat van de dertien onderzochte merken, Zonnatura het sterkst geassocieerd wordt met gezonde voeding.
Deze hoge score sluit goed aan op de campagne ‘Voeding zoals de natuur het bedacht heeft’, die je waarschijnlijk al eens voorbij hebt zien komen op televisie. Ook op de facebookpagina van Miss Natural lieten we al eerder weten blij te zijn met deze campagne.
Over het onderzoek
In het onderzoek van marktonderzoeksbureau Norm zeggen zes op de tien Nederlanders de afgelopen drie jaar gezonder te zijn gaan eten. Als belangrijkste redenen worden het voorkomen van gezondheidsklachten, vitaliteit en de wens om gewicht te verliezen genoemd.
Consumenten letten bij hun voedselkeuze naast de basisaspecten als groente, fruit, vetten en suikers tegenwoordig ook op aspecten als ‘zo onbewerkt mogelijk‘, voedingsvezels en aanvullende voeding.
Verantwoord en natuurlijk van Zonnatura
Zonnatura gelooft in de kracht van de natuur en werkt daarom met biologische en natuurlijke ingrediënten. De filosofie van het merk luidt: voeding zoals de natuur het bedacht heeft. Al sinds 1954 vertaalt Zonnatura het gedachtegoed van oprichter Willem C. Smits in verantwoorde en lekkere producten. Het huidige assortiment van Zonnatura bestaat uit muesli, sappen, thee, tussendoortjes, broodbeleg en aanvullende voeding zoals lijnzaad en haverzemelen.
Voeding zoals de natuur het bedacht heeft
Met de campagne ‘Voeding zoals de natuur het bedacht heeft’ wil Zonnatura de consument prikkelen en nieuwsgierig maken naar natuurlijke en biologische voeding. De campagne benadrukt dat de producten van Zonnatura 100% natuurlijk of biologisch zijn, zo min mogelijk bewerkt worden en vrij zijn van kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen. Daarmee sluit Zonnatura aan bij de hedendaagse gezondheidstrends en de stijgende vraag naar authentiek en puur natuurlijk eten.
Bekijk hier de campagne:
Pure ingrediënten in de nieuwe Notenmix reep
In februari is Zonnatura met het vervolg van deze campagne gestart. Eén van de producten in de nieuwe reeks commercials is de Notenmix reep. Een heerlijk en verantwoord tussendoortje dat boordevol pinda’s, amandelen, pompoenzaden en rozijnen zit en enkel een beetje honing bevat. Met deze pure ingrediënten past de reep niet alleen bij de authentieke voedingsfilosofie van Zonnatura, maar ook binnen de voedingsrichtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie. Zij adviseert consumenten om dagelijks zaden en noten te eten, omdat die van nature rijk zijn aan vezels en onverzadigde vetzuren.
Zonnatura bij de Miss Natural Awards
Zou jij ook wel zon heerlijke Notenmix reep van Zonnatura willen proberen? Zorg dan dat je bij de Miss Natural Awards 2014 bent, op zaterdag 19 april. Want iedereen die deze dag aanwezig is op De Landgoederij te Bunnik gaat naar huis met een goed gevulde goodiebag ! Zonnatura is slechts één van de partners van het event, die je terug kunt vinden in de goodiebag. Nieuwsgierig? Zorg ervoor dat je zo’n goodiebag in handen krijgt en kom ook naar de Miss Natural Awards 201 4 !
Kom jij naar de Miss Natural Awards 2014?